Sunday, January 10, 2010

cinta~~

apabila kita menyebut mngenai cinta, x dpt dinafikan yang semua manusia memerlukan cinta dlm hidup mereka. Tidak kiralah cinta pd Tuhan, keluarga, rakan, kebendaan dan lain2 lagi. Tp cinta pd Tuhan yg paling utama sekali, tp kdg kala kta dilalaikan dgn cinta kepada manusia. Apa yg sy ingin sntuh di sni ialah cinta yg lahir di antara seorg lelaki dan wanita. Tak dinafiakn, semua org mencari cinta sejati, yg mna org yg mreka cinta akn jd pneman smp ke hari tua. Tp x semua org bernasib baik, Qada' dan qadar di tgn Allah. Kita hny mampu merncang, tp Tuhan yg Esa jualah yg menentukan. Tp ketahuilah, pabila seorg wanita betul2 mencintai sesorang itu, kesetiaan yg dipertaruhkan, tp pabila dilukakan ia akan ambil msa yg agk lma utk sembuh. Bg lelaki pula, kadang2 mereka boleh mempunyai byk "cinta" dlm satu msa. Sukar utk mencari lelaki yg mmpu setia pd satu cinta. Kdg2 pemikiran lelaki dan perempuan adalah sma. Ada yg jenis setia dan ada yg tidak. Itu bergntung pd diri msing2. Tepuk dada, tny hati. Tp kdg2, hati kita pun menipu kita.

Apa yg terjadi pd ku, mmg membuat aku menjadi lebih matang. Tp ini jugalah yg mmbuat aku hilang kepercayaan kpd lelaki. Nasihatku, pd yg dluar sna, jgn lah memberi harapan pd seseorg jika anda tidak pasti dgn perasaan anda pdnya. Jadilah org yg bertanggungjwab. Kdg2 ada bnda yg lebih baik jika tidak diucap. Jikalau msa itu boleh diundur kembali, aku akn pastikan semua ini tidak berlaku lg. Jadi tidaklah selama setahun lebih aku terluka, tp syg itulah bnda yg diluar kemampuanku. Mujur rakan2 disekelilingku membntuku. Dgn apa yg berlaku pdku, buat aku lebih tabah. Hny pd Allah tmpat aku mengadu. Mungkin satu masa nnt aku akn jmp insan yg sedia untuk berkongsi hidupnya dgnku. Jikalau aku tidak menemuinya, aku akn berjumpa dgnnya di akhirat kelak. Amin...Pd-Mu aku berserah dan pada-Mu jua aku meminta pertolongan....

3 comments:

Anonymous said...

first time ak bce blOg ko. im just cant believe it!! maju nampak!! hahah. ayat pon da power. bukan tu jer siap der blog ag.. wahahahah.. plus makin pandai berfalsafah bab2 cinta ini.. ak percaya, cinta yang tak kesampaain tu mungkin akan hadir untuk kali kedua dalam hidup ko. ko cuma perlu beri ruang dalm diri ko n percaya yang wujud perkara sebegini.. dis is not the end of it..

Anonymous said...

perjalanan cinta seseorang individu itu seharusnya berlainan dari individu yang lain. ada yang mengambil jalan pintas untuk mencari cinta yng abadi.. ada pula yang yang perlu merempuh jlan yang sukar. tetapi pada hakikkatnya pengakhiran yang sama ynag diharapkan. :CINTA ABADI: aku percaya cinta kedua itu wujud. cuma perlu beri ruang utuk diri dan percaya yang ia sememngnya wujud. nasib selalu menyebelahi kita. tapi ingat, kita tak senentiasa berada di bawh. kerna kadang kala kita leka pabila di atas, dan mungkin memngangap itu adalah puncak segalanya.. apa yang pasti, jangan pernah berhenti percaya wujudnya cIntA!!

nUr AzMiNa said...

terima kasih sy ucapkan kepada yg memberi komen di blog nie....

cinta itu mmg wujud, tiada siapa yg boleh menafikannya, tp ketahuilah cinta yg paling agung adalah cinta pd Ilahi..hny Dialah yg boleh memberikan bntuan di saat hmbaNya memerlukan.

cinta sesama manusia terutama yg berlainan jntina kdg2 berlandaskan pd nafsu semata-mata, jikalau sudah temui cinta yg sejati, jgn sesekali melepaskannya...